Gearriveerd!

15 mei 2017 - Paseban, Indonesië

We zijn in Indonesië aangekomen! Na een lange en vermoeiende vliegreis apart konden we vanmiddag ons avontuur samen hervatten. We hadden ieder een andere vlucht genomen i.v.m. de verschillende terugreisdata en de bijkomende kostenverschillen.  Tijdens de vliegreis hebben we al mooie mensen met inspirerende verhalen mogen ontmoeten en kennis kunnen maken met de hartelijkheid van de Indonesiërs.

Op het vliegveld werden we opgehaald door drie vierdejaars studenten Tandheelkunde aan de Universitas Indonesia: Johan, Windy en Andre. Zij hebben ons door het drukke en chaotische verkeer van Jakarta meegenomen naar ons appartement  zodat we onze spulletjes af konden zetten. Het verkeer is bizar. Alles rijdt kriskras door elkaar heen. Als er al wegmarkering is of er een stoplicht staat, wordt hier nauwelijks op gelet. Er wordt veel gebruik gemaakt van brommertjes, omdat deze klein zijn en zich overal makkelijker langsaf kunnen manoeuvreren, wat alleen maar bijdraagt aan de totale chaos. Een trottoir of fietspad kennen ze hier niet, mensen lopen of fietsen midden op straat. Jullie kunnen je nu misschien wel voorstellen dat je in dit verkeer haast niet vooruit komt en een autoritje al snel 3x zo lang duurt als eigenlijk nodig zou zijn. Op het appartement aangekomen konden we onze spulletjes van ons afleggen. Nadat een medewerker van het appartementencomplex was gekomen om de elektriciteit aan te sluiten, zijn we naar het winkelcentrum Grand Indonesia gegaan om hier een lekkere typisch Indonesische maaltijd te genieten: shaburi. Dit leek veel op bouillonfonduen, alleen dan met Aziatische smaken en speelde flinterdunne rundreepjes de hoofdrol.

Weer terug op ons appartement bleek de stroom weer uitgevallen te zijn. Omdat het te laat was om er nog iemand bij te halen, hebben we ons maar in het donker opgefrist. Morgen moeten we hier maar even naar laten kijken.

De spits is er alweer af!

Liefs, Yvet

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    15 mei 2017
    Fijn dat we meteen de eerste dag van jullie reis van verhalen kunnen genieten en dat de ontvangst zo goed geregeld was. Ziet er gezellig uit op de foto!
    Groetjes van thuis in Gastel