Weekend in Jakarta

29 mei 2017 - Jakarta, Indonesië

Hoihoi!

De derde week is afgetrapt! Vandaag hebben we onze laatste dag meegelopen op de onderwijspraktijk. Gelukkig, want we begonnen ons hier behoorlijk te vervelen. Twee weken alleen maar observeren is erg lang, zeker als je zo nu en dan wel de instrumenten van de studenten over zou willen nemen om ze te laten zien hoe 't zou moeten (bijvoorbeeld als een simpele behandeling weer eens veels te lang duurde).

Morgen beginnen we op de afdeling orale chirurgie van het Persahabatan Ziekenhuis. We zijn benieuwd wat ons hier te wachten staat!

Afgelopen donderdag hadden ook wij een vrije dag in verband met Hemelvaartsdag. We zijn toen samen met Hafif en twee van z'n vrienden (Taman en Radit) naar zijn ouderlijk huis in Bogor gegaan (1.5 uur met de trein). Hier had zijn moeder een heerlijke lunch voor ons bereid samen met de hulp. We werden erg hartelijk door hen ontvangen. Na de lunch zijn we met de auto naar een natuurgebied gereden. Hier aangekomen zagen we onze eerste, echte, in het wild levende apen! Erg gaaf :) We zijn te voet verder gegaan in de richting van een hoge waterval. De weg ernaartoe was  erg mooi en heel anders dan de natuur in Europa. Het klimaat in de bergen was ook anders dan in de stad. Het was aangenaam koel (nog steeds warm) en de lucht was makkelijker in te ademen door een lagere luchtvochtigheid. Bij de waterval aangekomen hebben we foto's genomen en genoten van t verkoelende water. Ik heb echt genoten van dit uitje!

Toen we weer bij Hafif z'n ouders aankwamen, wou zijn moeder dat we traditionele Indonesische kleren gingen passen. Zo gezegd, zo gedaan (zie de foto voor het resultaat). Ze heeft ons deze zelfgemaakte kleren cadeau gegeven!! Na wat verstelwerk zullen ze als gegoten zitten :)

Voor het weekend was ons plan om naar Balitung te gaan. Een grotere plaats nabij Jakarta (3 uur met de trein). We zouden met de auto van Hafif gaan, maar op het laatste moment viel ons plan in t water, omdat z'n moeder ziek werd en de auto nodig had om naar het ziekenhuis te gaan. De treinen waren helaas ook volgeboekt, dus onze trip naar Bandung konden we op onze buik schrijven. In plaats hiervan zijn we zaterdagmiddag met Hafif en Taman naar een winkelcentrum gegaan. Hierbinnen was een Museum over de  Indonesische cultuur. Hier hebben we o.a. verschillende Indonesische dansperformances gezien. Zondag zijn we vroeg opgestaan om, ook weer met hen, naar de car-free-sunday te gaan. Wat inhoudt dat er op de zondag geen auto's (of andere voertuigen met een motor) op de grote weg die dwars door Jakarta loopt mogen komen. Langs deze weg worden er dan spulletjes verkocht en mensen maken er gebruik van om een stukje te gaan wandelen. Kortom: een gezellige bedoeling! 's Middags hebben we ons eerste weekendje weg geboekt. A.s. Vrijdag zullen we naar Belitung vliegen (een eilandje ten oosten van Sumatra). Hier zullen we tot zondag blijven en lekker genieten van de zon, de zee en het strand! In de avond zijn we (weer samen met Hafif en Taman (onze Besties) en Iim) naar de film geweest: Pirates of the Caribbean. Na deze lange en vermoeiende dag waren we blij onze bedden weer terug te zien.

Lieve groetjes vanuit Indonesië!

Yvet

1. Kim:
    31 mei 2017
    Leuk Yvet! Volgens mij heb je t wel naar je zin daar haha:)
  2. Mam:
    31 mei 2017
    Hoi Yvet,
    zojuist met oma Nellie alle foto's nog eens bekeken. Zien er super uit.
    Oma had jou vorige week proberen te mailen maar wist niet of het gelukt was.
    (We zullen binnenkort samen eens kijken of er iets in 'postvak uit' staat.) Volgens oma hoef je geen honger te leiden gezien aantal schaaltjes ziet wat op tafel staat. Ziet er lekker uit. Heel veel plezier daarginds en 'tot skype / chat'. Xx